Opplagstallene 2015


Mediehusenes opplags- og lesertall 2015

opplagstallene-2015-mbl-norge

Flere logger seg inn – digital abonnementsvekst for mediehusene

85 prosent av befolkningen konsumerer daglig norsk redigert innhold digitalt eller på papir. I 2015 økte det mediehusenes digitale opplag med 52 prosent, mens totalopplaget sank med 5,2 prosent. 90 prosent av det digitale opplaget er komplett-abonnement som inneholder tilgang både på papir og digitalt.

Nedlastbare filer for MBL:

presentasjon_medietall-2015
mbl-opplagspresentasjon_mediehus-2015_v2
mbl-lesertall-16-avis
mbl-lesertall-mu-16-magasin
mbl-magasinopplag-2015
mbl-pressemelding-lesertall_opplagstall_magasiner_8mars16
mbl-pressemelding-mediehustall-2015_8mars16

Mer informasjon?

www.mediebedriftene.no - MBL (Mediebedriftenes Landsforening)


LLA´s opplagstall 2015

opplagstallene-2015-lla-norge

Ned med 2,5 prosent det siste året

Lokalavisene står sterkt og er fortsatt viktigste mediekanal for lokale nyheter, men lokalavisenes opplag går ned med 2,5 prosent det siste året.

Nedlastbare filer for LLA:

llas-pressemelding-opplag
lla-pressemelding-opplag
lla-opplagstall-2015
lla-opplagstall-2015

Mer informasjon?

www.lla.no - LLA (Landslaget for lokalaviser)