Nyheter


43 prosent leser nyheter på mobil

82 prosent av Norges befolkning bruker hver dag innhold fra norske mediehus. 61 prosent leser norske nettaviser daglig, mens papirutgavene når 46 prosent av befolkningen. Mobilutgavene har en daglig dekning på 43 prosent, dette er en økning på 7,6 prosent. VG er Norges største mediehus og Afte… Les mer


Jakt- og matblader topper i et økende magasinmarked

Magasinlesningen øker med 3,6 prosent viser siste måling fra Kantar TNS. Det er magasingruppene «Jakt/friluft» og «Matblader» som har størst fremgang. – Magasinene har fortsatt en solid kontakt med sine lesere. De leverer innhold som er nyttig og interessant for leseren, og er gode på å treffe samfunnstr… Les mer


Opplags- og lesertall 2016

Mediehusenes opplags- og lesertall 2016 83 prosent leser daglig norsk innhold - økning i digital abonnement - Daglig leser 83 prosent av befolkningen over 12 år norsk redaksjonelt innhold, og vi når stadig flere på digitale flater. Opplagstallene vi nå legger frem viser at vi lager gode produkter til … Les mer


Kurs i beregning av opplagstall 2017

Kurset går over en dag og opplegget er som følger: Det er de siste årene foretatt en del justeringer i reglene for beregning av opplagstall. Vi vil i den forbindelse ta for oss salg av Eavis, kombinasjonsløsninger, artikkelsalg, salg av ukepass, bulksalg av Eavis og andre nye digitale pro… Les mer


Norsk innhold står fortsatt sterkt

Norske mediehus når daglig 83 prosent av befolkningen samlet med alle sine publiseringsplattformer. Flest benytter nettutgavene (61prosent), mens papirutgavene daglig når 51 prosent av befolkningen. Mobilutgavene har en daglig dekning på 40 prosent. Lesertallene for papirutgavene fortsetter å fal… Les mer


Tilbake til forsiden